Suchdol nad Odrou

Popis

Sociální službu domova pro osoby se zdravotním postižením využívá 12 osob.
Služba DOZP se nachází ve vile z konce 19. století, která prošla kompletní rekonstrukcí. Budova je dvoupodlažní a bezbariérová, součástí je výtah. V budově je 5 bytů celkem pro 12 klientů. V 1. NP se nachází byt pro dva klienty a byt pro tři klienty. Zároveň je zde kancelář, zázemí pro personál a sociální zázemí. Ve 2. NP se nachází dva byty, každý pro tři klienty a garsoniéra pro jednoho klienta.
 

Vybavení bytů

Každý byt je tvořen předsíní, technickou místností, minimálně jednou koupelnou s pračkou a sušičkou, obývacím pokojem s kuchyňským a jídelním koutem, a dvěma či třemi jednolůžkovými pokoji. Vybavení bytů je standardní a přizpůsobené podmínkám způsobu života lidí se zdravotním postižením. V pokojích je vždy postel, šatní skříň, komoda, noční stolek, stůl a křeslo. V obývacím pokoji je vždy televize, sedačka, obývací nábytek, jídelní stůl a židle.

Strava

Snídaně, svačiny a večeře si zajišťují klienti s individuální pomocí pracovníků přímé péče, dle svých potřeb. Pro přípravu stravy mají klienti k dispozici kuchyňské kouty ve svých bytech, které jsou vybaveny základními kuchyňskými spotřebiči (lednice, varná konvice, mikrovlnná trouba, myčka nádobí, trouba, sklokeramická deska) a nádobím. Nakoupené potraviny určené k dennímu stravování (mléčné výrobky, uzeniny apod.) mají klienti uloženy v lednici.
Obědy si mohou klienti vařit individuálně, s podporou pracovníka, nebo dle výběru zajistit dodavatelsky ze stravovacích zařízení (školní jídelna, restaurace). Objednávaná strava je dovážena naporcovaná v jídlonosičích nebo označených jednorázových termonádobách.  

Personál

Personálně je sociální služba zajištěna kvalifikovanými pracovníky, a to v nepřetržitém provozu
Přímou obslužnou péči poskytují pracovníci v sociálních službách nepřetržitě, převážně v denních (7:00 – 19:00) a nočních (19:00 – 7:00) směnách.
Přítomna bývá také terénní zdravotní sestra, a to 3 – 4 x týdně.
Chod služby dále zajišťuje sociální pracovnice, vedoucí služby, ředitel, ekonomka, mzdová účetní a údržbář, kteří jsou přítomni v pracovních dnech.

Nabízené činnosti a úkony domova pro osoby se zdravotním postižením

Míra pomoci a podpory v jednotlivých činnostech je klientům poskytována podle jejich individuálních potřeb, možností a schopností.
Je věnována pozornost na udržování, prohlubování a získávání schopností a dovedností klientů, které jsou nezbytné a potřebné pro život. Pro svůj osobní rozvoj si klienti osvojují činnosti, jako je praní, žehlení, vaření, úklid, péče o osobní věci, manipulace s elektrospotřebiči aj.  Tyto činnosti probíhají převážně v bytech klientů. U některých klientů je více podpory zaměřeno na rozvoj dovedností spojených s péčí o svou osobu (hygienické návyky, stravovací návyky, ošacení atd.). Klienti jsou vedeni nejen k větší samostatnosti v péči o sama sebe, ale také k otevřenosti svých názorů a vlastnímu rozhodování.
Klienti jsou začleňování do společnosti běžným způsobem. Pracovníci klienty doprovází mimo dům pro zajištění běžných aktivit. Ve spolupráci s klíčovým pracovníkem se klienti seznamují s hodnotou peněz a hospodařením, například při příležitosti nákupu osobních věcí nebo potravin. Celkově je podpora asistentů zaměřena na smysluplné trávení volného času klientů a zkvalitnění jejich života.
 

Trávení volného času

Okolo domu je klidná zahrada s altánem a grilem. Dům se nachází v jižní části městyse, okolí vybízí ke klidným procházkám. Centrum městyse s běžně dostupnými službami (obchod, úřad, kulturní dům apod.) se nachází asi dva kilometry od budovy.                   
 

top